donderdag 16 februari 2012

Sometimes you wonder

Naaimachine met knopen via quiltedcupcake.blogspot.com

Mijn naaimachine staat op zolder. Dat is vooral erg praktisch: het is niet nodig om de werktafel daar steeds vrij te maken. Ik kan alles waar ik mee bezig ben lekker laten liggen, om er een volgende keer gewoon weer mee verder te gaan. Het is niet altijd even gezellig, je bent echt zo "weg" van de reuring in de woonkamer.
Soms haal ik dan mijn oranje jaren-70-machine uit de kelder en doe daar een klein klusje mee. Het is geen erfstuk, ik kocht 'm in een naaimachinewinkel. Gewoon omdat-ie zo leuk oranje stond te zijn. Je kunt er een rechte- en een zigzagsteek mee naaien, voor- en achteruit. En dat was het dan wel. Gisteravond kwam ie weer eens tevoorschijn en opeens vroeg ik me af waarom naaimachines vroeger altijd zwart waren en tegenwoordig (bijna?) altijd wit zijn. Zo'n naaimachine als de oranje Vendomatic, dat heeft wel iets.
Speurend op het www vond ik de met knopen beplakte machine. Functioneel voegt het niets toe, maar 't is zeer kleurrijk en origineel. En waarschijnlijk steeds weer goed voor minstens een glimlach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...