dinsdag 29 januari 2013

Herontdekking


Sinds enkele weken zijn de kinders "verslaafd" aan warme chocolademelk! Dat past natuurlijk goed in de koudegolf, die overigens nu voorlopig voorbij lijkt te zijn. Het begon met blokken chocola-op-een-stokje, die rond de feestdagen verkrijgbaar waren in diverse winkels. Het aangelegde voorraadje chocoblokken is inmiddels op; de zin in chocolademelk is echter nog niet verdwenen. Ik had ze al eens verteld over hoe we warme chocolademelk maakten in mijn jeugd en daar zijn we nu weer op teruggevallen. Van een schep cacao, een beetje suiker en een scheutje water roeren we een papje tot alle klontjes verdwenen zijn en daar wordt warme magere melk op geschonken. Heerlijk vinden ze 't!
Da's dus (bijna) dagelijks een stukje jeugdsentiment voor mij, ik heb het idee dat het pak nog altijd hetzelfde uiterlijk heeft als toen ik nog jong was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...