maandag 18 februari 2013

By airmail


Toen ik, nu ruim drie weken geleden, de naalden-met-een-draadje bestelde voor het tunisch haken zag ik dat de aanbieder (op Marktplaats) ook nog andere sets aanbood. Gewone, rechte naalden voor tunisch haken bijvoorbeeld, en die leuke gekleurde haaknaalden met een handvat. Die bestelde ik dus ook, mede om optimaal gebruik te maken van de verzendkosten die betaald moesten worden. De deal werd vlotjes afgewikkeld en de verkoper meldde keurig de te verwachten afleverdatum. Tot mijn verbazing kwam eerst het setje gekleurde haaknaalden, by airmail, uit Singapore! Daarna de tweede set, by airmail, uit Hong Kong. De haaknaalden-met-een-draad zijn nog niet gearriveerd en inmiddels ben ik natuurlijk zeer benieuwd waar die vandaan komen! 't Is in ieder geval een sterk staaltje "wereldhandel", waarbij ik me afvraag hoe het mogelijk is dat elke betrokken partij (de fabrikant, de vervoerder(s), de verkoper) hier nog iets aan verdienen kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...