zondag 18 augustus 2013

Nummer zoveel


Gezien de overkill aan sjaals, omslagboeken en stola's van de laatste tijd zou je haast denken dat ik enorm uitkijk naar de winter. Dat is niet helemaal zo, hoewel ik een hittegolf nou niet bepaald plezierig vind. Enfin, ditmaal een colsjaal, gehaakt met de Annell katoen in het "leaping stripes and blocks" patroontje van Moogly. Het patroon is oorspronkelijk gebruikt voor een deken, maar werkt ook prima in rondes.


Je begint met het haken van een ketting van lossen, ongeveer 70 cm lang en het aantal steken moet deelbaar zijn door vier. Het begin en einde van de ketting verbind je aan elkaar met een halve vaste en de eerste toer haak je een stokje in elke losse. Daarna wordt iedere ronde in het patroon gehaakt; met als laatste een toer stokjes en dan een toer vasten. In de toer vasten haakte ik een lusje, om de sjaal zo nodig op te kunnen hangen. Ergens halverwege heb ik een dunnere haaknaald genomen, waardoor de col iets taps toeloopt naar boven. Ik heb zes verschillende kleuren gebruikt, in een willekeurig streeppatroon, maar je zou ook allerlei kleine restjes kunnen opmaken.

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...