woensdag 6 november 2013

Impulsaankoop


In het laatste weekend van oktober bezocht ik de crea-beurs die in onze stad gehouden werd. Zoals al min of meer verwacht was het overgrote deel van de stands gericht op liefhebbers van het kaarten-maken en stempelen. Daarnaast was er veel aandacht voor het bakken van taarten, cupcakes en lollypops en alle materialen die daarvoor nodig zijn.
Gelukkig waren er verspreid in de grote hallen ook wat stands aanwezig met wol, katoen en allerlei andere garens, o.a. die van Klazien´s Creatie. Daar kocht ik enkele bollen Lang Mille Colori, een zgn. sokken/kantgaren van een scheerwol en polyamide mengsel (75/25). In een bol van 100 gram zit ongeveer 400 m garen, dat een heel geleidelijk kleurverloop heeft.


Inmiddels ben ik begonnen met het breien van een sjaal (alweer ----). Het is altijd spannend hoe zo'n kleurverloop in de praktijk uitpakt, zeker als ook de breedte van het werk niet constant is. Ik brei in tricotsteek met naalden nr. 3. Het middendeel van de sjaal is zo'n 30 cm breed en de beide kanten eindigen in een punt van 2 cm. Waarschijnlijk ga ik het niet redden met één bol en zal ik een deel van de tweede met hetzelfde kleurnummer nodig hebben!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...