zaterdag 28 december 2013

Nana


In de loop van de tijd probeerde ik al eens vaker een nana te haken maar erg succesvol was dat niet. Het idee bleef echter wel altijd in m'n achterhoofd rondzingen, want de kleurrijke beelden van de franse kunstenares Niki de Saint Phalle zijn enorm inspirerend. Onlangs vond ik toevallig een patroon voor het haken van zo'n nana en daarmee heb ik een nieuwe poging gedaan.


De nana moet vrij vast gehaakt worden om haar stevig te kunnen opvullen en vorm te geven. Ik gebruikte een haaknaald 3 en wat restjes katoen. Hoewel de handleiding een paar foutjes bevat is deze in het algemeen prima te volgen. Soms is het wel wat gepriegel en vooral het vullen van de handen en voeten is lastig. Het eindresultaat is een mollige, vrolijke nana van 27 cm lang. Ik vind haar erg leuk en zal er misschien binnenkort nog wel een paar maken.

Onderstaand enkele beelden van Niki de Saint Phalle en voor wie geïnteresseerd is: o.a. hier vind je meer informatie over haar.



1 opmerking:

  1. This is an excellent piece! Please make some more, I absolutely love it!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...