donderdag 20 februari 2014

Gehaakte pom-pom slinger


Zoon D. is opnieuw op skivakantie met zijn school. Hij heeft (gelukkig) geen slecht gevoel overgehouden aan de vorige keer en is vol enthousiasme vertrokken. Mijn gedachten gaan wel regelmatig terug naar die week in maart 2013 en eerlijk gezegd zal ik enorm opgelucht zijn als de bus zaterdagavond weer voor de school staat!
Tijdens het onverwacht lange verblijf in Oostenrijk heb ik een haaknaald en een bol kleurige sokkenwol gekocht en daarmee haakte ik slingertjes, met hartjes, bloemetjes of pom-poms. Dat was een lekker ontspannend tijdverdrijf in het hotel, in het ziekenhuis en soms ook op het bankje aan de rivier. Bovendien bleek het een leuke manier om contact te leggen - regelmatig werd er geïnteresseerd gevraagd wat ik eigenlijk aan het doen was. Uiteindelijk heb ik alle slingertjes weggegeven; aan de receptionistes, de dames die het ontbijt regelden en ook aan zomaar iemand die naast me op het bankje kwam zitten.
In de tussenliggende tijd heb ik nooit meer aan de slingertjes gedacht, maar deze week kwam het opeens weer bovendrijven. Ik heb er nu een paar met pom-poms gehaakt en meteen even een kleine foto-tutorial gemaakt.
Ik overweeg om ze op te hangen als D. weer thuis komt, hoewel ------- ik vermoed dat hij (15-jarige puber) dat nogal belachelijk overdreven zal vinden.

Ook een pom-pom slinger haken?






1 opmerking:

  1. Mooie slinger! Slingers haken, daar kan je soms verslingerd aan raken. Misschien ook maar weer eens doen als tussendoor project, dank voor je inspiratie:)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...