dinsdag 12 augustus 2014

Van het een komt het ander


In de stijl van het daybed hebben we al jaren een voetenbankje, dat we ooit eens van mijn ouders overnamen. Nu ik toch bezig was met stofferen bedacht ik dat dit bankje ook wel een nieuwe bekleding kon gebruiken. Vergeleken met het daybed was dit een veel kleiner karweitje, waarbij ik dezelfde gereedschappen (schroevendraaier, tangetje, nietpistool) kon gebruiken.


Na het verwijderen van de oude stof bevestigde ik eerst met een paar nietjes een dubbele laag fiberfill aan de bovenkant om wat meer vulling te krijgen. Daarna knipte ik een stuk uit een lap turquoise linnen en een dubbele laag katoenen quiltvulling. Deze lagen sloeg ik om het bankje heen en niette ik aan de onderkant vast terwijl ik het geheel steeds goed strak trok.


Het hanteren van de nietmachine leverde me wel wat blaren op mijn vingers op, maar leuk is het wel om zo veranderingen aan te brengen in de woonkamer door gebruik te maken van materialen uit mijn voorraad.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...